Maleisië en Zuid-Thailand - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Miranda en Hilbert - WaarBenJij.nu Maleisië en Zuid-Thailand - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Miranda en Hilbert - WaarBenJij.nu

Maleisië en Zuid-Thailand

Door: Miranda

Blijf op de hoogte en volg Miranda en Hilbert

10 April 2014 | Thailand, Bangkok

Van de Taman Negara naar de Perhantian islands in Maleisië. Tijdens de rit naar dit eiland zaten we met 2 andere Nederlandse stellen in een busje. Super gezellig, dus de 5 dagen daaropvolgend hebben we ook met hun doorgebracht. Op perhantian hebben we gedoken naar een wrak, met een zicht van 4 meter. Lekker spooky, maar wel gaaf. Verder hebben we gesnorkeld, bodyboarden, op de strandjes gelegen en lekker gegeten en gedronken met de Nederlanders!
Toch was het nu wel tijd om door te gaan naar Thailand, dus daar vlogen we heen. We begonnen in Krabi en vanaf daar gingen we naar alle eilandjes. Een dag in Krabi was goed voor een tempel met 1200 treden, heel veel lieve aapjes die in de fontijn zwommen en op schoot kwamen zitten en een avondmarkt met eten. De volgende dag zijn we met de boot naar Koh Phi phi gegaan.
Phi Phi is nice, mooie strandjes, snorkel plekken en rotsformaties midden in de zee. Maar vooral de parties op het strand tot vroeg in de ochtend. Na 4 dagen gezelligheid met onze Canadese vrienden vertrokken we naar Koh Lanta. Hier hebben we met een scooter het eiland rond gereden en 2 duiken gemaakt op een populaire duikspot.
4 uur heen en 4 uur terug, maar daar krijg je dan ook wat voor: Manta's!
Zo geweldig, in 2 duiken zagen we 10 Manta roggen! Ze bleven bijna de hele duik bij ons in de buurt, net of dat ze wilden spelen. Enorme beesten van ongeveer 4 á 5 meter doorsnede.
Na deze ervaring zijn we doorgegaan naar Koh Lipe, een klein eiland vlakbij de grens van Maleisië. Dit was ooit een prachtig paradijs maar is tegenwoordig volgebouwd met resorts. Wel hebben we op Koh Lipe de mooiste koraal tuinen gezien!
Tijd om verder te gaan naar Koh Phangan, dit eiland ligt in de golf van Thailand en staat bekend om zijn Fullmoon party's. We hebben hier een scooter gehuurd en heel het eiland zo bekeken. Hilbert heeft hier een middag een kite gehuurd, maar helaas waaide het nog niet genoeg. We zijn hier naar een Jungle Party geweest en natuurlijk naar De Fullmoon party! Bodypainting, buckets en heel de nacht dansen op het strand met 20.000 andere feestgangers. Heel vet om dit mee te maken!
Uitrusten van al dat gefeest deden we op Koh Tao, een kleiner eiland vlakbij Koh Phangan. Na 3 rustige dagen e. Een paar duiken gingen we met de nachtboot naar Phuket. Echter boekte we deze boot op de dag zelf, waardoor er geen normale plek meer was. Onder in het ruim, naast de machine kamer, op de vloer met een kussen en dit voor 8 uur lang. Vreselijk, maar we hebben het overleefd. Aangekomen in Phuket kwam Thomas ons halen.
De volgende dag kwam Johan voor 8 dagen langs. We zijn nog een keer naar Koh Phi phi gegaan, uitgeweest in het beruchte Phuket en rondgereden op scooters. Ook Axel haakte nog een paar dagen aan, daarom nog wat duiken gemaakt en naar een vreselijk vieze pingpong show in Phucket geweest! Onze laatste 2 dagen hebben we in Bangkok doorgebracht.
Shoppen, sightseeing, stappen en met een tuktuk door de stad rijden.
Deze reis was geweldig, gaaf, mooi, leuk, spannend en zeker voor herhaling vatbaar!

Doei!

• 11 Mei 2014 - 19:17

Je Moeder /Vader:

Erg mooi verslag {Toch weer genoten}na het late lezen.
    Kan begrijpen dat jullie dat best nog een keer willen doen.