Start van de reis met zn tweeën - Reisverslag uit Borneo, Indonesië van Miranda en Hilbert - WaarBenJij.nu Start van de reis met zn tweeën - Reisverslag uit Borneo, Indonesië van Miranda en Hilbert - WaarBenJij.nu

Start van de reis met zn tweeën

Door: Miranda

Blijf op de hoogte en volg Miranda en Hilbert

30 Januari 2014 | Indonesië, Borneo

Tweede reisverslag dan maar! :)
Het is nu alweer meer dan een week geleden dat we mijn ouders en mijn broer hebben uitgezwaaid op het vliegveld van Sri Lanka. De drie dagen op de Malediven waren heerlijk!♡
We hebben nog een nachtje in Sri Lanka geslapen en zijn daarna naar Kuala Lumpur gegaan. Daar aangekomen gingen we met een bus naar ons eerste echte hostel.
Midden in Chinatown hadden we een perfecte locatie om alle bezienswaardigheden te bezoeken. We zijn de Petronas Twin Tower in geweest met maarliefst 86 verdiepingen! Ook nog een super mooi aquarium bezocht en over de vele marktjes gelopen. Hil kocht een nieuwe zwembroek en ik een paar allstars voor een tientje! Ideaal die goedkope artikelen.
Na twee dagen vertrokken we met air asia naar Borneo.
Daar aangekomen zijn we gelijk een kroeg in gegaan om wat bier en wijn te drinken, te praten met backpackers en salsa te dansen met locals.
De volgende dag huurde we een scooter en wilde we naar een dierenpark rijden, echter hebben we dat na uren zoeken toch maar laten vallen, want geen van de locals kon ons precies vertellen waar het zou moeten zijn. Ook kwamen we erachter dat in Kota Kinabalu eigenlijk niets te beleven is, dus brachten we de scooter de volgende dag al terug. Helaas hadden we die voor 3 dagen gehuurd en kregen we geen geld terug :(
Maar niet getreurd, want we gingen gelijk door naar mount kinabalu om die te beklimmen. In 2 dagen beklommen we de berg van 4.095 meter hoog. De 2e dag gingen we om half 3 's nachts naar boven met dikke jassen aan, handschoenen, een muts, Hoofdlampjes en onze afgrijselijke bergschoenen die we voor 12 euro gekocht hadden. Om 6 uur waren we op de top (waar het ijskoud was) om de zonsopgang te bewonderen. Wat een mega dik uitzicht! Niet normaal, zo mooi en hoog en boven de wolken! Oke... toen nog naar beneden... dat was gelukkig heel wat makkelijker dan naar boven! :):):)
Na de afdaling hebben we 5 uur in een bus gezeten naar Sandakan en hebben we ons zelf verwend met een mooi hotel. De volgende dag zijn we langs het Orang utang rehabilitation centre geweest waar ze de dieren opvangen en grootbrengen in hun eigen omgeving. Ook weer zo gaaf om te zien! En nu zitten we bij een familie thuis in de jungle aan de rivier. Heel gastvrij en lieve kinderen die we ook naar school hebben gebracht!
Met het bootje door de jungle hebben we de mooiste plekjes opgezocht en gelukkig zijn we heel veel dieren tegen gekomen! Om er een paar te noemen: neusapen, makaken, olifanten, krokodillen, visarends, neushoornvogels, ijsvogels, kingfishers en honderden vuurvliegjes die in de bomen zitten waar door het net kerstverlichting lijkt.
We kunnen geen genoeg krijgen van de jungle, maar we gaan nu toch echt verder naar de kust om te duiken.

Groetjes,

Miranda en Hilbert

• 30 Januari 2014 - 15:55

Henk Schwagermann:

Leuk die verhalen. Veel plezier verder en tot een volgende keer!

• 03 Februari 2014 - 19:37

Daan:

Hallo wereldreizigers en bergbeklimmers, goed te lezen dat jullie het zo goed naar je zin hebben. Mooie verhalen en foto's. We volgen jullie avonturen en zien jullie volgende verhaal wel verschijnen. Grt Daan

• 09 Februari 2014 - 18:55

Moeder V Mier:

Gewldig wat een verhaal PRACHTIG geniet maar lekker .En fijn dat we vandaag konden skypen,Dikke kus,

• 09 Februari 2014 - 22:23

Anja:

Hoi Mir en Hil, geniet van jullie vakantie. Back to basic, heerlijke luxe lekker genieten samen. Azië verkennen, gave verhalen, mooie foto's. Have fun. Op naar de volgende avonturen. X Anja

• 19 Februari 2014 - 18:45

Corry Haaring (Schwagermann):

Hibert en Miranda hoorde vorige week jullie site. Vanavond eens uitgebreid gekeken en gelezen
    Het ziet er erg mooi uit en ik kan me voorstellen dat jullie enorm genieten.
    Nog veel plezier toegewenst.

Corry